Regulamin Strefy Płatnego Parkowania

Start 9 Regulamin Strefy Płatnego Parkowania

§ 1. Regulamin określa zasady pobierania opłat za parkowanie pojazdów samochodowych w tej Strefie.§ 2. Użyte w regulaminie określenia oraz skróty oznaczają:

1) SPP – Strefa Płatnego Parkowania,

2) bilet parkingowy – dowód wniesienia opłaty za parkowanie w SPP,

3) parkomat – urządzenie inkasująco-rejestrujące, wydające za opłatą bilety parkingowe na czas określony,

4) abonament – dokument potwierdzający wniesienie opłaty za parkowanie pojazdu na określony czas, zawierający numer ewidencyjny, nr rejestracyjny pojazdu i okres ważności,

5) karta parkingowa – dokument wydany przez właściwy organ administracji osobom o obniżonej sprawności ruchowej lub placówkom obsługującym te osoby,

6) identyfikator – identyfikator postojowy mieszkańca obszaru SPP, dokument potwierdzający wniesienie opłaty za parkowanie pojazdu na określony czas, zawierający numer ewidencyjny, nr rejestracyjny pojazdu i okres ważności,

7) MZGKiM – Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubaczowie,

8) opłata dzienna – opłata jednorazowa umożliwiająca parkowanie w SPP przez całodzienny czas jej działania,

9) kontroler SPP – pracownik MZGKiM posiadający upoważnienie do kontroli wnoszenia opłat za parkowanie w SPP lub strażnik Straży Miejskiej,

10) inkasent SPP – pracownik MZGKiM upoważniony do pobierania opłat i wydawania biletów parkingowych,

11) Uchwała – uchwała Rady Miejskiej w Lubaczowie w sprawie ustalenia Strefy Płatnego Parkowania, wysokości stawek opłaty za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w Strefie Płatnego Parkowania, wysokości opłaty dodatkowej, sposobu ich pobieraniaoraz uchwała Rady Miejskiej w Lubaczowie w sprawie ustalenia Strefy Płatnego Parkowania, wysokości stawek opłaty za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w Strefie Płatnego Parkowania, wysokości opłaty dodatkowej, sposobu ich pobierania.

§ 3.

1. Za parkowanie pojazdów w SPP na terenie miasta Lubaczowa pobiera się opłaty w wysokości ustalonej w Uchwale, w dni robocze od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.00 do 16.00, z wyłączeniem dni świątecznych oraz dni wolnych od pracy.

2. Opłaty obowiązują w SPP, której obszar oznakowany jest znakami pionowymi D-44 (strefa płatnego parkowania), D-45 (koniec strefy płatnego parkowania).

§ 4.

1. Opłaty za parkowanie pojazdów w SPP można uiszczać w następujący sposób:

1) poprzez zakup biletu u inkasenta SPP,

2) poprzez wykupienie biletu parkingowego w parkometrze,

3) poprzez wykupienie w MZGKiM określonego abonamentu czasowego lub identyfikatora,

4) poprzez aplikację w urządzeniu mobilnym (po uruchomieniu takiej możliwości).

2. Wniesienie opłaty dziennej polega na wykupieniu biletu parkingowego o wartości równej opłacie określonej w Załączniku nr 2 do Uchwały.

3. Identyfikator może nabyć osoba zameldowana przy ulicy, na której obowiązuje SPP.

4. Karty abonamentowe oraz identyfikatory można nabyć wyłącznie w kasie MZGKiM.

§ 5. Obowiązkiem użytkownika pojazdu (kierowcy) parkującego pojazd samochodowy w obszarze SPP jest opłacenie czasu postoju, zgodnie z obowiązującym cennikiem, w sposób określony w niniejszym Regulaminie.

§ 6.

1. W przypadku parkowania bez wniesionej opłaty (brak karty abonamentowej, biletu parkingowego, karty parkingowej, identyfikatora) kierujący pojazdem winien na podstawie wezwania pozostawionego przez kontrolera SPP uiścić opłatę dodatkową w kasie MZGKiM lub poprzez wpłatę na rachunek bankowy w terminie 30 dni od daty wystawienia wezwania. Inkasenci SPP nie są uprawnieni do pobierania opłat dodatkowych.

2. Opłata dodatkowa uiszczona w tym samym lub następnym dniu roboczym wynosi 20,00 zł, uiszczona w kolejnych 5 dniach roboczych – 30,00 zł, uiszczona w późniejszym terminie – 50,00 zł.

FAQ

Zadaj pytanie

obsluga [at] spp.lubaczow.pl

RODO logo
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY RODO

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, że:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubaczowie z siedzibą: ul. Kard. Stefana Wyszyńskiego 31, 37-600 Lubaczów.

2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubaczowie, ul. Kard. Stefana Wyszyńskiego 31, 37-600 Lubaczów tel. 16.632.90.95, email: iodo@mzgkim.lubaczow.pl

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

- wypełnienia obowiązków prawnych, wynikających z Ustawy o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r.(podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit c Rozporządzenia);

- realizacji umów, (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit b Rozporządzenia);

- w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody, (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia).

4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być: organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.

5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w pkt. 3 celów przetwarzania,albo wycofania przez Panią/Pana zgody na ich przetwarzanie.

6. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:

a/ prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;

b/ prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;

c/ prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), w przypadku gdy:

- dane nie są już niezbędne do celów,dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,

- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,

- osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,

- dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,

- dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;

d/ prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych

- w przypadku, gdy:-osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,

- przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,

- Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,

- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;

e/ prawo do przenoszenia danych - w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:

- przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,

- przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;

f/ prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych - w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:

- zaistnieją przyczyny związane z Pani/Pana szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora,

7. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.

8. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa, w przypadku gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, podanie danych osobowych Administratorowi jest dobrowolne.

10.Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.